19 Ocak 2012 Perşembe

MUHABBET KRALI ÜZERİNE...

  Muhabbet kralında konu ''heteroseksüelliğin sonu mu?''idi.ben pek muhabbet kralını izlemem ama bu programda bir şey oldu ve bırakamıyorum izlemeyi.

  Konunun içeriğine bakarsak gerçekten de artık sosyal,siyasi,ekonomik vs. her türlü alanda çiftsel işlerin eskisi kadar rağbet görmediği bireyselliğin ön planda olduğunu görüyoruz.basit bir örnekle eskiden ve anlatılanlara göre sadece bir bayan ve bir erkeğin dansı varmış.sonradan bu bireysel danslar çıkmış.bu demek oluyor ki sosyal hayatta toplum baskısından dolayı hür olamayan kendini gizleyen eşcinsellerin bir nebze de olsa bu örnekle o dönem için isteği yerine gelmiş.bu olaylar böyle gitmiş ve gidiyor dolayısıyla bu çiftsel bakış azalıyor,eşcinsellerin etkinlikleri artıyor ve heteroseksüellik etkinlikleri azalarak tüm  dünyada heteroseksüel etkinliklerin zıttana doğru yönelme oluyor.bu tabi sistemin istemediği bir şey.konuyla ilgili pek yükmüm yok benim asıl gelmek istediğim konu barbaros şansal.

  Barbaros Şansal programda 70-80li yıllarda siyaseten baskı gördüğünü ne aileden ne çevreden bir baskı,bir dışlama,bir tepki görmediğini söyledi.tüm tepkilerin iktidarların baskısından kaynaklandığını söyledi.ve programda ben eşcinselim diyerek bunda hiç bir sakınca olmadığını toplumsal tabuların bir nebze yıkıldığını gösterdi.iktidarların bu baskısının temel sebebi bence sistem ve sistemin bunlara getirdiği zorunluluklar.sistem para kazanmak,getiri sağlamak için aileye ihtiyacı,buzdolabına,çamaşır makinesine ihtiyacı var,bir kadın ve bir erkeğin birleşerek çocuk yaparak kendilerine hizmet ederek,damızlık olarak kazanç sağlamasına ihtiyacı var.halbuki eşcinseller de böyle bir şey yok.onların evliliklerinden böyle bir şey yapamazlar.dolayısıyla eşcinsellik sistemin işine yaramıyor.

  Programda eşcinseller başarılı mıdır tartışıldı arada .bence başarı başarısızlıktan çok kendini ispatlama isteği.çünkü zaten baskı görüyorlar (bu şimdiki zamanda azalmasına rağmen),kendilerini saklıyorlar.hür bir şekilde yaşamak,eğlenmek,ve en önemlisi bunu gönül rahatlığıyla korkmadan açıklamak için kendilerini ispatlamak zorundalar bu hangi alanda olursa olsun.bu ispatlama başarı diye nitelendirilmemeli.tabuları yıkmak,bak sen şöylesin senden bir şey olmaz sen şöyle,sen böyle olursun,böyle yaparsın diyenleri susturmak için kendilerine güvenerek ben buyum böyleyim bu zamana kadar böyle yaptım şimdide böyle yapacağım,şu işleri yaptım,şu alanda başarılı oldum veya başarısız oldum ama bir çaba sarfettim diyerek kendilerini ispatlamalıdırlar.bu konuyu fazla konuşmak istemiyorum başta da söylediğim gibi pek de yetki sahibi değilim.

  Ayrıca beni şaşırtan bir olay ise muhabbet kralı gibi ağır konuların işlendiği ama bakıldığında özellikle bu sene pek de sert olmayan tatlı-ciddi bir programın bu denli yüksek puan almasına şaşırdım.bu konuya ilgiden mi kaynaklanıyor yoksa barboros şansaldan mı bilemiyorum.ikisi de bence.tv8 programın sonunda 8.2 puan aldı.ayrıca twitterda barboros şansal ve muhabbet kralı tt oldu.




1 yorum:

  1. eşcinseller başarılımı değil mi bilemem ancak iyi kalpliler bu kesin

    YanıtlaSil