18 Ocak 2012 Çarşamba

tivibu puan sistemi

  Öncelikle artık tvyi tvden izlemeyen internet üzerinden tivibudan özellikle izleyen birisiyim.6 ocak cuma gecesi medya kralını izlemek ama aslında nasıl olsa tekrar yayın diye bir beyaz showa bakayım niyetiyle açtım ve güncellemeden sonra bir popüler sekmesi gördüm.adından belliydi.en çok izlenen kanallar.

  Şans ya tamda bu okan&beyaz programlarının yarıştığı zamana denk gelmişti.ve bir okan bayülgen izleyicisi olarak sene başından beri sonucunu merak ettiğim bir rekabetti.özellikle arada sırada okan b.'in rakip programları zorladık vb. söylemleriyle daha da merak sarıyordu.bu sistem iyi olmuştu bunların üzerine fakat şöyle bir şey var kraliyet ailesi tatile girmiş.tam anlamıyla sonucu öğrenemeyiz.her insan şöyle düşünür başta nasıl olsa tekrar beyaz canlı canlı fark atar bugün.açıkçası bende öyle bekliyordum.ama öyle olmadı...

  Programlar başlayalı 20 dk. felan geçmişti.baktım...tv8:8.9,kanal d:7.6 puan...ilginç.bunu şöyle savuna bilirsiniz.tekrar olduğunu çoğu kişi bilmiyordu.evet ama gecenin sonunda tv8:9.2 puandaydı.ve bunları okan bayülgen ve hayat c. cankorel'e ilettim.hiç de beklemezdim.böyle bir şeyle ilgileneceklerini rt edeceklerini.rt ettiler.

  Ertesi hafta hemen hemen bu civardaydı puanlar.tabi ki tekrar yayını olması sebebiyle beyaz show bu hafta daha çok puan almıştı.hatta arada 9 puanları bile buldu.genelde başa baş gidiyorlardı.yanılmıyorsam finale doğru puan olarak beyaz show 1 puan fark ile öndeydi.işin ilginci fazla ilgilenmeyeceğini düşünüyordum ama yinede mention ettim okan bayülgen'e yine rtledi.ondan sonra anladım ki iş hiç de düşündüğüm gibi bait değil.önemsiyorlar.iyi ya da kötü 1. yada 2. olsun değerlendirilmeye alınmak önemlidir ki bu zamanlarda bir reyting şikesi çıkmış kimse agb ye güvenmiyor vb. olaylar olmuş nerden ölçülecekti.belki de bu yüzdendir...

  Bu arada birisinin şunu yazdığını gördüm, ''senin puanların mı bu'' şeklinde.hayır.ben puanlasam zaten bu sonuç böyle olmazdı.çok daha farklı olurdu.virgüllü sonuçlar çıkmazdı 10 puan olurdu.zaten her kullanıcı belli sayıda oy kullanabiliyor aynı puanı sınırlı sayıda verebiliyor.

  Araya itü emös başarı ödülleri anketinde şebnem ferah'a destek twitimide rtlemişti okan b.bir şebnem ferah hayranı olarak açıkçası büyük bir haz duymuştum.

  Başta da dediğim gibi sistem kraliyet ailesinin molasında gelmişti.bu nedenle canlı yayına-tekrar yayın gibi bir şey olmuştu.asıl ölçümlemeyi bu hafta yapabileceğiz.canlıya canlı.ayrıca tivibu da şunu farkettim.diziciler izlemiyor.yani akşam tv8in ortalaması 7-8.5 arası ve bu saatlerde tv8de sinema filmleri yayınlanıyor.programlar spor kanalları çok izleniyor.tabi ki dizilerde izleniyor yükek oranda.

  Sistem ana hatlarıyla böyle.ayrıntıya girersek izlenmede çok farklı detaylar ortaya çıkıyor.bunlarda gereksiz bence...son olarak her zamanki isteğimi dile getiriyorum:ŞEBNEM FERAH KİNGODİSCOYA!!!

4 yorum:

  1. Okan Bayülgen büyük kanal küçük kanal tanımıyor valla helal olsun

    YanıtlaSil
  2. çok haklısın, twitini gördükten sonra ben de oylamaya başladım tivibudan. ve tabii ki ŞEBNEM FERAH KİNGODİSCOYA!!!

    YanıtlaSil
  3. gerçekten okan bayülgene olan hayranlığım bir kat daha arttı

    YanıtlaSil