24 Şubat 2012 Cuma

CUMA GECESİ REKABETİ-6

  Öncelikle uzun bir yazı olacak gibime geliyor.yazının sonunda göreceğiz bunu.hemen tivibu sonucunu yazayım.

  00:50

  Bir sonucu gösterdim genelde de böyleydi ama fotoğrafını çekmeyi unuttum.çünkü çok akışkan bir programdı.bu zamana kadarki en iyi medya krallarındandı.ama beyaz showa gelecek olursak twitterda o da müthişmiş.şöyle bir şey var.ilk girişte ve yaklaşık 1.5 saat beyaz show daha fazla izleniyor.gece 1den sonra medya kralı tahta oturuyor.bana öyle geliyor.çünkü beyaz showda hande yener daha başlar başlamaz tt oldu.ertem şener bir kaç dakika sonra tt oldu.o zamana kadar medya kralından sadece mirgün cabas arada listeye giriyordu.ama ilerleyen saatlerde özellikle nihatındergisi hashtaginden sonra medya kralı da girdi listeye.hatta wwtt de 1.sıraya yükseldi.okan bayülgen geç bakmış.işte fotoğrafı:



    Tabi programlar başlamadan önce ben de dahil bir çok kişi bugün beyaz showun açık ara önde olacağını düşünüyordu.başlarda öyle oldu da ama medya kralı sohbet olarak çok güzeldi.bu kadarını ben de beklemiyordum.şimdi programın içeriğine pek girmeyeceğim.bence GQ dergisi müthiş bir reklam yaptı.çünkü uzun bir süre dergi kelimesi üzerinden konuşuldu ve sürekli bu derginin adı geçti,kapağı gösterildi.okan bayülgen belkide bu kadar çok reklam yapmamıştır.haa nihat doğan dergi çıkaracak mı derseniz bence;tabi ki hayır!medya arkası çok güzeldi.gaza basıyoruz çok komikti...

  Şimdi bu ttlerden bahsetmişken beyaz show her hafta hem bulunduğu kanalın kolay izlenebilirlik,kalıplaşmış olması hem de popüler isimler olması nedeniyle tt listesine giriyor.medya kralı mesela atv de olsaydı o da girerdi.neyse sonuçta beyaz show bunu başarıyor.medya kralının bazı handikapları var.ama beyazıt öztürk twitterda olsaydı acaba okan bayülgen gibi etkin kullanabilir miydi?şimdi baktığınızda artık bütün programlarda sosyal medya çok etkin.sadece beyaz showda sosyal medyanın pek etkinliği yok,bence hiç yok.okan bayülgen programda sosyal medya ile etkileşim içinde olan bir insan. hatta sadece sözlüklerin olduğu zamanlarda  en etkin isimlerden birisiydi ve hala da öyle.bakınız bir sözüyle #nihatindergisi wwtt oldu.hala türkiye gündeminde zirvede.acaba beyazıt öztürk twitterda olsa bu kadar etkin olabilir miydi.bence olabilir ama çok zor bir ihtimal.bunu başarması çok zor.

  Peki hangi program daha çok izlendi bu gece?bence berabere.ama dediğim gibi ilk saatler beyaz show,ilerleyen saatlerde medya kralı daha çok izlendi.aslında bugün programlarla ilgili çok az yazacağımı düşünüyordum.aslına bakarsanız öyle de oldu.çünkü aklımda sosyal medyanın etkinliği vardı.yukarıda da hep sosyal medya tabanlıydı.yani ortak paydamız sosyal medya.

  Yalan dünya dizisi...belkide çok karşıt bir dizi.en azından bana göre.artık sosyal medya bütün programlarda,haber bültenlerinde tvde hemen hemen her yerde.hatta mehmet a.birand haber bülteninde takipçi istediğini ben duydum,gördüm,izledim.bir kaç defa söz ediyor twitterdan.bu programlarda bir tek beyaz show etkin kullanamıyor o kadar.bir de diziler.

  Bildiğiniz gibi tematik disko krallarında o program için özel hashtagler çıkarılıyordu.programda yazılıyordu.tt oluyor felan.diğer programlarda da oluyor.mesela bugün olduğu gibi.işte yalan dünya dizisinde de takip ediyorum sürekli alt tarafta #yalandunya hashtagi çıkıp duruyor.hatta bugün dizinin içeriğinde olan bir dizinin hashtagi yapıldı. #fıratınyazgısı idi yanılmıyorsam.ve uzun süre tt de 1.sıradaydı.benim bildiğim kadarıyla türk dizilerinde sosyal medya en çok burda kullanılıyor.hatta sadece bu dizide kullanılıyor.

  Yani zaten tutan bir dizi.üstüne sosyal medyada insanları tek bir çatı altında toplayınca çok büyüyor bu iş.gürse birsel çok müthiş bir iş yapıyor.ama kimse işin bu tarafına bakmıyor.ben daha hiç görmedimki 'arkadaş bu dizide amma twittercıymış,sürekli hashtag çıkarıyor felan...'gibilerinden bir yazı.

  Ayrıca dizide şu andaki diğer dizilere de göndermeler hissediyorum.klasiklere,yengecilere göndermeler.farklı bir dizi olduklarını söylüyorlar.mesela bugün bir bölümde fıratın yazgısı dizisiyle ilgili bir köşe yazısı yazılmış senaryo gereği ve o yazıda fıratın  yazgısı dizisinin kalıpların üstüne çıktığını,çok kötü bir dizi olduğunu,bu kadar kötü oyunculuk olmayacağını ve bu yüzden kötü oynuyormuş gibi oynadıklarını yazmış.yalan dünya diziside buna benzer.oyunculuklar çok güzel,diğer dizilerden çok farklı.dizinin ilk bölümlerinde yine diğer dizilerle ilgili bir gönderme vardı ama hatırlamıyorum şimdi.burdan geleceğim yer bence bu dizi bazı yerleriyle tam okan bayülgen kafasında.hatta bu twitter ve farklı formatını okan bayülgenin fikirlerinden esinlenerek yapmış olabilirler.çünkü okan bayülgen de sosyal medya da çok etkin bir isim.bu etkinliğin ne kadar önemli olduğunu görmüşlerdir.

  Neyse galiba başta yazığım gibi olmadı.çok da uzun bir yazı olmadı.bu arada şebnem ferah konusuna gelecek olursak.aylardır dilimde tüy bitti,sağolsun bir kaç kişi de destek verdi.hatta ilk zamanlar okan bayülgen rt etti.hatta tvde bir kadın bağlandı dile getirdi.hatta imalı bir şekilde mi bilmem ama o günden sonra programlarda şebnem ferahın adını duyar olduk,şarkıları söylenir oldu falan filan...bütün bunlar olmuşken ben okan bayülgen ve ekibinin teklif götürmediğine inanmıyorum,inanmak istemiyorum.niye gelmedi o zaman?bilenler bilir albüm çıkacak bu sene.bunun için sürekli evde çalışıyormuş galiba.belki bu yüzden gelemiyor olabilir.albümü bekleriz artık.ama eskisi kadar üstünde durmayacağım.ara ara bir kaç tweet atacağım, unutturmamak adına o kadar.

  ŞEBNEM FERAH KİNGODİSCOYA!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder