12 Mart 2012 Pazartesi

DİZİLER VE TWİTTER

  Belki bu bloğun amacının dışında bir konu ama bu olayı sıklıkla gördüğümüz için yazmak zorunda hissettim.

  Bir cuma gecesi rekabeti yazımdaydı galiba yalan dünya dizisindeki sosyal medya ile olan etkileşimden bahsettim.ben sadece o dizide olduğunu sanıyordum.meğer hemen hemen bütün dizilerde bir hashtag yandan fırtıyormuş.en azından öyle tahmin ediyorum.mesela bugün leyla ile mecnun dizisinde bir hashtag çıkarıldı.kanal d de bir iki dizide görmüştüm.herhalde kanal d bunlarda öncü.normal aslında.dizici bir kanal ve özellikle bu reytingler kapanınca kendilerini tatmin etmek için ve dizilerin ellerinde patlamaması için bunları yaptıklarını düşünüyorum.

  Bu hashtag olayı bildiğim kadarıyla sadece dizilerde var.stüdyo programlarında yok.şimdi böyle dedik ya yakında stüdyo programlarında da yandan bir hashtag fırtacak.tabi bu hashtagler izleyeninde izlemeyeninde ilgisini çekiyor.sonuçta yeni bir şey.yani bu şekilde başarısız olan bir hashtag bilmiyorum.hemen hemen her gün bir hashtag görüyorum dizilerle ilgili.

  Neden böyle bir şeye gereksinim duyuyorlar diye de düşünmüyor değilim.akılları başlarında geldi de artık sosyal medya ile ilgili olunca çok daha etkin olabileceklerini mi anladılar.bu olabilecek bir ihtimal.şöyle bir şeyde olabilir.bu dizilere büyük maliyetler geliyor,dolayısıyla büyük reklamlar vb...bu büyük şeyler ne için.reyting...peki bu reytingler artık alınmadığına göre bu diziler patlayacak mı?bu reklamlar azalacak mı?evet.bunları nasıl engelleyecekler?şöyle:

  Bir dizi eskiden öyle ya da böyle reytinglerle yerini biliyordu.ona göre reklam alıyor,yayın hayatına devam ediyordu.bu reyting bitince reklamlar gitti.yüksek maliyetler karşılıksız kaldı.fakat yöneticiler bu dizinin devam etmesini istiyorlar.ne yapacaklar.bu dizinin reklamcılara izlendiğini kanıtlamak isteyecekler.bakın reyting yok ama halk bu diziyi izliyor...bunu nasıl başaracaklar?sosyal medya ve ağırlıklı olarak gündemi en iyi yorumlayan bir site var.twitter.yayın sırasında bir hashtag çıkarırsak zaten belli bir izleyici kitlesi var.niye var?çünkü tvyi açınca bu diziler ilk baktığımız kanallarda yayınlanıyor.ister istemez görüyoruz.o sırada bu hashtag e denk gelince bir çok kişi bir şeyler yazıyor.sonuçta tt oluyor.nitekim çoğu tt de zirvede oluyor.başa dönersek bu izleyici kitlesi sayesinde işte büyüyor ve tt oluyor.bunu gören kanal yöneticileri derhal reklamcıları arıyor.bakın dizimize çıkardığımız X etiketi twitter diye milyonlarca insanın bulunduğu ortamda en çok konuşulanlar listesinde.bu reklamcı bence o tweetleri okuduktan sonra harekete geçmesi lazım ama çoğu    böyle bir şey var mı yok mu demeden inanıyor.sonuçta twitter ve bizatihinde sosyal medyayı kullanarak eski hesaba geri dönüyorlar.

  Bence bu hashtaglerin amacı kendini ve reklamcıları vd... tatmin etmek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder