2 Haziran 2012 Cumartesi

ORHAN BORAN için...





  Dün beyaz showun bir bölümünü özellikle izledim.aslında canlı performans sırasıydı medya kralında ve o sıra beyaz showu açtım ve rast geldim.biliyorsunuz geride bıraktığımız haftada orhan boran'ı kaybettik.ben şahsen programlarını izlemedim ama türk televizyonları için önemini, 'ayak üstü gırgır' öncülüğünü biliyorum.ama bence gereken hassasiyet medyamız ve insanlarımız tarafından gösterilmedi.ben de göstermedim.tabi çok yoğun bir gündemimiz vardı.kürtajdı,tecavüzdü,uludereydi,anneydi,bebekti vs...bu yoğun gündemimiz arasında orhan boran'a zaman mı ayıracaktık(!).hatta programda okan bayülgen de bundan şikayetçi oldu.


  İşte dün beyaz showun o bölümü orhan boran için ayrılmıştı.yanılmıyorsam orhan boranın babasının mart 1919da ATATÜRK'e yolladığı mektubu okudu beyaz.ardından bir video.güzeldi yani.sonra ise orhan boran'ın eşi güler boran çıktı programa.duygulu anlar tabi...güler boran demişken bir video izlemiştim.orada güler hanım okan bayülgen'in orha boran için ntvdeki gece programını gündüze alıp programın sunuculuğunu gizliden gizliye o gün orhan borana verdiğini ve orhan boranın da bundan duyduğu memnuniyeti anlatmıştı.gençleri çok sevdiğini anlatmıştı.o videoda da dün gece beyaz showda da güler hanım onu tekrar yaşatacağını,programlarının tekrar yayınlanacağını söyledi.beyaz ise tam o noktada benim de bu hafta hep aklımda olan şeye yakın bir şey söyledi.'trt,devlet kanalları,özel kanallar vs. hep birlikte orhan abi için bunu yapmamız gerekiyor...' şeklinde.


  Bence madem bu kadar tv insanı tek bir ortak paydada buluşup,bir hüznü paylaşmış,aynı kedere düşmüş,o zaman bütün bu tv showmanleri,sunucuları,stand upÇılar bir programda güler boran ile birlikte bir araya gelsinler.gerek o günleri bir daha yaşasın herkes gerekse programların yeniden yayınlanması için organizasyonlar düzenlensin,yuki varmış mesela...kanal farketmemesi gerekiyor.ortak yayın yapsınlar.diziler daha mı önemli yani?madem sizin için bu kadar önemli bir insan,bu kadar hüzünlüsünüz...o zaman eşi de istediğine göre bir araya gelin bir şeyler yapın yapın yani yapın...radyolarda orhan boran ve yuki yeniden duyulsun...orhan abi için...


  


  Bir diğer konu ise okan bayülgen bu sene normalden farklı bir izleyici kitlesine hitap etti bence.nasıl yani?şöyle...
  
  Normalde talkshowlar genel izleyici kitlesine hitap eder.ben cips-kola-çekirdek izleyicisi diyorum.yani dier kesimleri umursamazlar ya da gereken hassasiyeti göstermezler.ve gece programı olduğundan bu daha da zordur.ama bakıyorum da okan bayülgen bu sene o kitleden sıyrıldı.başka yönlere kaydı.en belirgin örneği; işitme engelliler.artık işitme engelliler de okan bayülgen'i izleyebiliyorlar.mesela bu çoğu kişinin aklına gelmez ama epilepsi hastaları...evet...stüdyonun ışıklandırma sistemleri epilepsi hastaları düşünülerek ayarlanmış.o merdivenlerdeki ampullerin amacı ışığa duyarlı epilepsi hastalığını tetiklememesi.led ışıklar nöbete yol açabiliyor.benim babam da epilepsi hastası.epilepsi hastaları için tv çok da uygun değildir.çünkü harekete duyarlı epilepside vardır.çok hızlı sahneler,ışık vs. bunlar da tetikliyor.çek bakalım yarışmasında da filmi projeksiyon aletine yansıtarak yayınladılar.bunun sebebide epilepsi hastaları.bunlar önemli konular.
hastalar izliyor.özellikle hafta içi programlarını.kemik iliği olayını hepimiz biliyoruz.gençlerin sorunlarını her zaman dile getiriyor zaten.gençlerin belki de tvde en çok konuşabildikleri yer okan bayülgen'in programlarıdır.bu konularda bir teşekkür etmek istedim sadece...


  Program haziran sonunda bitiyormuş.her zamanki gibi bitiriyorum...


  ŞEBNEM FERAH KİNGODİSCOYA!!! ( #sebnemferahkingodiscoya )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder